Lytro Präsentation: Wie man ein PhD Konzept zur Cocktail-Konversation macht

Lytro Präsentation: Wie aus einem PhD Konzept eine Cocktail-Konversation wird Wie macht man aus einem wissenschaftlichen Konzept ein Produkt, über das jedermann redet?
Im Rahmen der Konferenz South by Southwest (SXSW) 2013 in Austin, Texas behandelte Lytro’s Marketing-Vizepräsidentin Kira Wampler über diese Frage, über die Bildung einer Marke, und das Aufrütteln der Fotografie an sich.

You’ve created a disruptive new technology that’s going to revolutionize an industry – at least until you can figure out how to explain it to someone. Kira Wampler, VP of Marketing for Lytro, discuss how to craft a compelling story about your product or technology and how to educate the average consumer about your breakthrough technology, and turn PhD concepts into cocktail conversations.

Kira explains how to educate your potential market by revealing that the current mindset is stagnant and how the solution lies – of course – in your stellar new technology. She walks through how to educate and excite a market on your product’s benefits – without getting too wrapped up in the details that fly over consumers’ heads. She discusses some of the grassroots and social media efforts that can bring your product closer to your ideal target, taking away the inaccessibility from the product.

Vor kurzem machte Wampler die 34 Folien ihrer Präsentation via Slideshare öffentlich zugänglich:

via

Das könnte Dich auch interessieren …

1 Antwort

Kommentar verfassen

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.